nükhet eren

…düşleyin siz de!, dedi, birkaç satırlık küçük düşler, uzun destanların kapısını açar…

Birgün Pazar’da yazmaya başladım.

“Hurufumuz Yunanice Türkçe Meram Eyleriz”

Mahmut Yesari’nin Bir Namus Meselesi adlı ilk romanı, 1920 yılında Reşat Nuri’yle birlikte çıkardıkları Kelebek adlı dergide tefrika edilerek her hafta okuyucuyla buluşmuştu. Benim romanla buluşmam ise, geçen yıl hummalı bir şekilde çalıştığımız Mahmut Yesari Sempozyumu esnasında gerçekleşti. Yirmiden fazla romanını okumuştum Yesari’nin; ama yeni alfabeye çevrilmemiş, Beyazıt Kütüphanesi’nin tozlu arşivi içinde kalmış bu ilk romana duyduğum merak başlattı her şeyi. Celil Kazım, Rasih Nevres gibi karakterler beklerken, daha ilk satırda karşıma; hiç duymadığım Ağapiyadi, Petraki gibi isimler çıktı- üstelik Hacıoğlu Ağapiyadi. Babası Hacı olarak tanınan Ağapiyadi’nin konuşması ise tam bir Kayserili Türkçe’siydi. Çocukluğumda izlediğim siyah beyaz filmlerden gelen, Vahi Öz’ün sesinden kulağımda kalan dilin ortasına düşmüştüm. Sevgili Mahmut Yesari yine yapacağını yapmış, ağzım bir karış açık, şaşkınlık içinde eski alfabenin önüne atıvermişti beni. BRGA0902ALL01shr.indd

One comment on “Birgün Pazar’da yazmaya başladım.

  1. mustafasutlas
    09/02/2014

    merhaba, çok sevindim, kutluyorum… kolay gelsin… dostlukla mustafa

Bir Cevap Yazın

Information

This entry was posted on 09/02/2014 by in Haberleri, Uncategorized and tagged , , .

Twitter’dan..

Hata: Twitter hesabının erkese açık olduğundan emin olun.

İletişim

nukheteren yahoo.com

Fotoğraflar..

