nükhet eren

…düşleyin siz de!, dedi, birkaç satırlık küçük düşler, uzun destanların kapısını açar…

Uzun İnce Bir Yolda Kadın

panel

Cumhuriyet ve Kadın konusu üzerine konuşmak,  benim için  modernite, kadının kamusal alana dahil edilmesi gibi unsurlardan söz etmek demekti.  Elbette Gülten Akın‘ın en güzel kadın manifestolarından biri olan şiiri ile başladım. (İlerideki zamanlarda feminizm, modernite ve edebiyat üzerine kapsamlı yazmayı düşünüyorum)

KESTİM KARA SAÇLARIMI

Uzaktı dön yakındı dön çevreydi dön

Yasaktı yasaydı töreydi dön

İçinde dışında yanında değilim

İçim ayıp dışım geçim sol yanım sevgi

Bu nasıl yaşamaydı dön

Onlarsız olmazdı, taşımam gerekti, kullanmam gerekti

Tutsak ve kibirli -ne gülünç-

Gözleri gittikçe iri gittikçe çekilmez

İçimde gittikçe bunaltı gittikçe bunaltı

Gittim geldim kara saçlarımı öylece buldum

Kestim kara saçlarımı n’olacak şimdi

Bir şeycik olmadı – Deneyin lütfen –

Aydınlığım deliyim rüzgârlıyım

Günaydın kaysıyı sallayan yele

Kurtulan dirilen kişiye günaydın

Şimdi şaşıyorum bir toplu iğneyi

Bir yaşantı ile karşılayanlara

Gittim geldim kara saçlarımdan kurtuldum

Bir Cevap Yazın

Information

This entry was posted on 12/11/2012 by in Haberleri and tagged , , , , , .

Twitter’dan..

Hata: Twitter hesabının erkese açık olduğundan emin olun.

İletişim

nukheteren yahoo.com

Fotoğraflar..

