nükhet eren

…düşleyin siz de!, dedi, birkaç satırlık küçük düşler, uzun destanların kapısını açar…

Koşuyolu’ndaki Atölyede Kış Sıcaklığı – Işık Demirtaş

Yürüyerek evime sadece on beş dakikalık  uzaklıktaki Kadıköy Belediyesinin Mahalle Evi uygulamalarından biri olan Koşuyolu Mahalle Evine daha önce birkaç kez gitmişliğim var.
Koşuyolu caddesinin hemen kıyısında geniş parkı ve özel mimarisiyle dikkati  çeken bu mekan günün hemen her saati ve yılın her mevsiminde insanlarla dolar taşar.

Evime daha yakın olan Koşuyolu Gönüllü Evi de Kadıköy Belediyesinin bir uygulaması. Çalışma hayatını yeni geride bırakmış biri olarak ‘’Acaba mahallemizde kimler var ? Ortak neler yapabiliriz ?’’ heyecanıyla orada bulunduğum zamanlarda  – birkaç kez inatla gittim-  sanki ilkokula yeni başlıyormuşum da başöğretmenin karşısında elim ayağıma dolanacakmış duygusunu bana yeniden yaşatan ne diye düşünmeden edememiştim. Bu yüzden de biraz uzak duruyordum mahalle evlerinde yapılan çalışmalardan.
Biz farkında olmadan yaşamımızdan teğet geçen güzellikler bilirsiniz, sonrasında nasıl içimizi acıtır, keşkeleniriz. Sevgili arkadaşım Aysel HOŞGİT bu kadar ısrar etmeseydi,  Koşuyolu Mahalle Evindeki Yaratıcı Yazarlık Atölyesi’ni de ben teğet geçmiş olacaktım yaşamımdan. Ve nasıl büyük bir eksiklik olduğunu hiç fark etmeden mi yoksa içten içe bir sızı gibi duyarak mı  Aysel’in anlattıklarından çıkarabilecektim iş işten geçtikten sonra. Kış başlangıcıydı gene Sevgili Aysel sayesinde bir Pazartesi Felsefe Sohbetlerine katıldığımda Atölyenin varlığından haberdar oldum. Salı günleri bir başka etkinliğim ile çakışıyor olmasına rağmen katılıp bir bakmaya  karar verdim gene Aysel’in ısrarlarıyla. İki veya üçüncü haftasındaydı  Atölye yani başlangıçta ve Ocak sonunda da bitecekti zaten. Kış ortasında bu ne sür’at  ve  ne hararetti Ya Rabbi !  bir başladım ve sonra da ayrılamadım. Orada Sevgili Nükhet EREN’in yumuşak ama programlı  sakin ama  her an damarlarımızdaki kanın akışını hissettirerek bizi çıkardığı “yazarlık”  serüvenin tadını içimde hep saklayacağım. Hepimizin yazdıklarına değer vererek ve tek tek ilgilenerek yazmaya çalıştıklarımızı öyküye dönüştürme sihirbazı o. Üstelik bütün bunları gönüllü  yüce gönüllüğü ile yapıyor. Sonuçta yazdıklarımızdan bir öykü kitabı ortaya çıkarabilme fikri ona ait. Sadece fikirde kalmıyor olması da onun özverili çabaları sayesinde. Ayrıca bu çok hızlı serüvendeki yol arkadaşlarımı  yakından tanıyamamış olsam da her biri ile üç ay boyunca Salı günleri  aynı havayı solumuş olmanın bir ayrıcalık olduğunu hissediyorum.

Bitecek olması beni endişelendiriyor bir üst katmandayız artık Nükhet’in sayesinde,  bir şekilde farklı  bir atölye çalışmasına dönüşebilme ihtimalini düşününce  içim kıpır kıpır . Bu eşsiz atölye deneyimim  sayesinde hiç düşünmediğim şekilde kendim için yazmayı bir yaşam biçimine dönüştürebileceğim ihtimalini gerçekleştirebileceğimin farkına vardım.  Ama artık sona eren bu keyifli yolculuk sonrasında bunu nasıl yapabileceğimin endişesini taşıyorum., bir şeyler yazmaktan vaz geçmekten korkuyorum.  Dedikleri gibi insan bilmediği şeyi isteyemezmiş,  artık biliyorum ve vazgeçmek istemiyorum. Hepinizi tanıdığıma çok memnunum , hissettirdiğiniz onca özel duygu  için teşekkürler. Umarım ve dilerim bu birlikteliği  sürdürülebilirlik formülü keşfedebilelim.

Hepinize sevgiler,

Işık DEMİRTAŞ / 22 ŞUBAT 2011

Bir Cevap Yazın

Information

This entry was posted on 22/02/2011 by in Paylaştıkları and tagged , , .

Twitter’dan..

Hata: Twitter hesabının erkese açık olduğundan emin olun.

İletişim

nukheteren yahoo.com

Fotoğraflar..

